Unul
din elementele principale, care au dus la evoluţia umană pe planeta
noastră, a fost, este, şi va fi educaţia. Când spunem educaţie,
mulţi dintre noi pun bază pe cei şapte ani de acasă, cum se
spune popular.
Dar
principala educaţie a unui homo sapiens, este educaţia care o
obţine prin procesul de învăţământ.
Revenind
la partea principală a educaţiei, respectiv învăţământul, se
poate observa de-a lungul istoriei cunoscute a umanităţii cum a
fost tratat acest aspect principal în societăţile umane.
Învăţământul
folosit de către oameni ca un instrument de educare şi formare a
tinerei generaţii, a ajuns să fie o armă în plus pentru
dominarea celorlalţi. Pe măsură ce omenirea a evoluat, capii
conducători nu au mai putut controla fenomenul învăţământului,
mai ales că procesul de învăţământ putea aduce bani celor care
îl practicau.
Numai
revoluţia industrială pornită la sfârşitul secolului XVII a
făcut ca învăţământul să fie introdus de unele ţări, ca
politică de stat. Învăţământul s-a autoimpus în societatea
umană datorită industrializării omenirii, iar era industrială
cu maşinăriile ei, presupunea oameni care să ştie să citească
de exemplu instrucţiunile de folosire ale unui utilaj, sau de a
învăţa o meserie, când nu s-a mai putut folosi ierarhia, ucenic,
calfă, meşter. Şi
dacă baza de cunoştinţe predate în procesul de învăţământ
s-a mărit şi s-a diversificat generaţie de generaţie, s-a ajuns
în ultima sută de ani ca învăţământul să ajungă aş putea
spune, la punctul zero, când noile tehnologii au nevoie de oameni
roboţi şi mai puţin de oameni care să decidă singuri asupra unui
proces.
Există
în toate domeniile norme, reguli, indiferent că eşti vânzător,
manager sau inginer. Toate meseriile au deja reguli fixe pe care
omul angajat pe funcţia respectivă, trebuie să le respecte
întocmai altfel îşi pierde slujba. S-a ajuns la situaţia hilară
că dacă o fiinţă umană are cunoştinţe de scris şi citit,
poate ocupa orice post sau funcţie, pentru că există deja
instrucţiuni şi norme pentru orice activitate.
Creativitatea
şi inteligenţa nu mai au valoare în epoca modernă ba dimpotrivă
sunt considerate subversive şi periculoase pentru diriguitorii
cetăţii.
Se
poate constata că în afară de politicieni care pot face ce vor
ei, în orice meserie sau activitate există reguli stabilite.
Cine
mai urmăreşte filme, poate observa cu uşurinţă că până prin
anii 80 se propaga ideea că este important să poţi lua tu decizii
în diferite situaţii.
În
filmele din ultimii ani se poate observa uşor că personajul cu
„idei” a dispărut, sau este folosit pe post de „aşa nu” şi
se scoate în evidenţă personajul care respectă ordinele,
procedurile etc.
Culmea
este că nimeni dintre noi nu luăm în seama aceste lucruri, care
sunt manipulatoare la urma urmei. Ca exemplu aş spune asta. Fac
facultatea de arhitectură, unde învăţ de îmi sar capacele totul
despre clădiri, rezistenţe, materiale, deci practic cunoştinţele
acumulate îmi permit să proiectez o clădire, dar când sunt
angajat la o firmă de arhitectură există regulamente care îmi
sunt impuse de firmă la proiectarea unei clădiri.
Ar
putea spune cineva că tehnologia evoluează pe zi ce trece şi apar
lucruri noi. Poate să identifice cineva persoana care se ocupă
într-o societate comercială cu aducerea la cunoştinţă a
noutăţilor în domeniu în care activezi? Nu cred. Pentru că
fiecare trebuie să se ţină la curent cu noile tehnologii ce au
legătură cu activitatea sa. Singurele training-uri se mai fac prin
instituţii financiare, când se predau noi metode de a fura mai
subversiv banii obtinuti prin muncă de către oameni.
Înţeleg
ca pe un vânzător să nu îl intereseze noile metode de vânzare,
dar tu ca inginer trebuie să fi la curent în permanenţă cu
noutăţile ştiinţifice din domeniul tău.
Procesul
de învăţământ a trecut prin mai multe etape de-a lungul
istoriei sale de la apariţia sa şi până în zilele noastre.
Aş
vrea să fac referire aici în special despre caracteristicile
învăţământului în ultima sută de ani, în epoca aşa zis
modernă.
Dacă
la începuturile sale învăţământul s-a axat pe implementarea
cunoştinţelor umane copiilor şi tinerilor, pregătindu-i pentru
societate, intruziunea economicului şi a politicului în procesul de învăţământ, a
dus la scăderea calităţii acestuia pentru majoritatea elevilor, şi
folosirea procesului de învăţământ mai mult pentru
implementarea cu voie sau fără voie, a principiilor sistemului
social în care subzistă. Societatea de consum.
Se
poate împărţi învăţământul ultimei sute de ani, în patru
mari perioade distincte.
Perioada
acumulării de cunoştinţe de către tineret până prin anii 1925.
Perioada
de învăţământ modelată după ideile sistemului politic fie că
a fost democat, fascist, sau comunist, până prin anii 80.
Perioada
de învăţământ de după anii 1980, care a pus accentul pe formarea
oamenilor pentru sistemul socio-economic în care trăim la ora
actuală, respectiv societatea de consum.
Înţelege
oricine că pepiniera noastră ca oameni cu acest gen de gândire,
este învăţământul concurenţial din zilele noastre.
Vreau
să supun atenţiei o idee, despre un nou concept de educaţie.
Este
bine să ne imaginăm, fiecare dintre noi, următoarea situaţie
efectivă. Pentru a putea să faci o analiză, nu este nevoie de
studii aprofundate sau de cunoştinţe de specialitate. Vă rog să
prezentaţi ceea ce veţi citi în continuare şi prietenilor
dumneavoastră sau altor persoane, indiferent de pregătirea şi
starea lor socială.
Vă
rog să vă închipuiţi în societatea în care trăiţi acum,
respectiv anul 2016, un nou sistem de învăţământ.Un
sistem complet diferit. Nu diferit prin modul de a implementa
educaţia copiilor şi tinerei generaţii. Ba dimpotrivă, sistemul pe
care vi-l voi prezenta acum, sistemul educaţional, se va axa chiar
şi mai mult pe o predare a cât mai multor cunoştinţe, care să
pregătească viitorii oameni pentru umanitate, pentru planeta pe
care locuim cu toţi.
Vreau
să vă gândiţi acum la un sistem de învăţământ fără
catalog, fără calificative, fără note, fără examene, fără
masterate.
Ce
ar însemna această...nebunie la prima vedere ?!
Şi
acum am să vă dau punctul de plecare în analiza celor spuse de
mine acum. Se vorbeşte din ce în ce mai des pe diferite canale de
informaţie, despre o schimbare de mentalitate a oamenilor.Am
o nelămurire. Cum poţi convinge un om, educat de acest sistem de
învăţământ, unde se pune accentul primordial pe „competiţie”
începând cu grădiniţa, pe obţinerea unui rezulatat mai bun ca
celălalt, că este nevoie de o altă societate sau alt sistem de
trai ?!
Este
o vorbă de pomină care spune că vom vedea luminiţa de la capătul
tunelului cât de curând. Asta vreau să subliniez cu tărie, că
nimeni dintre noi nu vom putea vedea, această „luminiţă”, pentru
că nu am construit încă „tunelul” !
Un
pas important ar fi, încercarea de a implementa acest nou tip de
învăţământ, fără calificative, fără note şi fără examene.
Să
descriu puţin acest nou sistem de învăţământ.
Clasele
I-IV. Copiii merg la şcoală, unde educatorii trebuie să le predea
cât mai multă informaţie. Copiii vor asimila prin poveşti şi
excursii în natură, cunoştinţe despre lumea în care trăim,
despre natura înconjurătoare şi vor învăţa să scrie şi să
citească. Vor învăţa totodată şi operaţiile simple ale
matematicii, să deseneze, să cânte, să danseze, să îngrijească
animale, despre plante, o limbă străină şi tot ceea ce este uşor
de asimilat de către un copil. Cărţile şi caietele pot exista în
continuare. În clasele V-VIII se vor acumula cunoştinţe pe lângă
cele învăţate în clasele primare, în domeniul ştiinţelor
exacte ca fizica, chimia, matematica, biologia, anatomia,
literatură, geografie, geologie, etc. Rolul şcolii va fi doar de a
învăţa copii şi tineretul, despre cunoştinţele umanităţii şi
să-i pregătească pentru a putea face faţă la viaţa de zi cu zi
pe această planetă. Fiecare materie va fi predată de către un
profesor de specialitate în sala lui fixă şi copiii vor fi cei ce
vor asista dacă doresc la cursurile profesorului la materia
respectivă.
La
liceu nu va exista examen de admitere. Singurul criteriu de a urma
cursurile la liceu, va fi dorinţa fiecăruia de a se instrui mai
departe. Liceanul va urma cursurile zilnice, cu o programă complet
diferită de aceasta de acum. Se va lăsa o mare libertate
profesorilor, care pot avea metode proprii de predat. Tinerii pot
urmări la liceu ce curs este mai apropiat de sufletul lor şi se
simt atraşi de acesta. Vor fi copii care iubesc matematica, alţii
literatura, alţii chimia, alţii fizica, etc. Deci aceştia vor fi
prezenţi mai mult la orele care se predă aceste materii. Nu vor
exista nici la liceu săli de clasă. Vor exista doar săli de studiu
şi de predare a cunoştinţelor la o materie, acea sală se va
folosi doar pentru o materie. Copiii pot urmări cursuri indiferent de
nivelul lui, adică dacă un elev de 16 ani, este superdotat şi
înţelege matematica de clasa a XII să spunem, nu îl opreşte
nimeni să asiste la acele cursuri. Acesta poate va deveni un mare
matematician. Asta este valabil pentru orice materie.Profesorii
vor avea în perioada de vară, training-uri, pentru a cunoaşte noi
metode de predare sau pentru a schimba diferitele metode de predare
individuală între ei.În
timpul liceului, pot exista copii care din varii motive, pot
întrerupe şcoala, pentru că asta doresc ei sau părinţii lor. De
exemplu părinţii se mută în altă locaţie, sau părinţii
angrenează copiii la o activitate utilă oamenilor şi nu le mai sunt
necesare studii aprofundate, poate doar generale, pe care le poate
acumula şi în familie sau prin studiu individual şi care îi sunt
necesare activităţii sale.
Dispare
„stresul” şcolii, din mentalitatea părinţilor şi copiilor.
Şcoala va fi receptată ca ceva util, ceva ce îţi prinde bine în
viaţă, este locul care te învaţă şi înveţi să devii OM, nu
cum este receptată acum, ca o corvoadă pentru copii şi o pagubă
financiară pentru părinţi.Aţi
întâlnit foarte mulţi oameni-părinţi care au ca subiect de
discuţie, şcoala şi copiii pe care îi au la şcoală.
După
terminarea liceului, persoanele care doresc să aprofundeze studiile,
să aibă o activitate în societatea umană, conform cu capacitatea
lor de inteligenţă, pot urma cursuri la facultate, la acea
facultate la care au înclinaţii şi le place. Ar exista persoane
care ar putea la prima vedere să spună, cum vom pregăti medicii ?!
Am o întrebare pentru acest gen de oameni. Să-mi exemplifice
concret cu un exemplu de un absolvent de medicină, care a avut numai
note de zece şi este cel mai bun medic în domeniul său.
Bineînţeles
că nu există aşa ceva. Numai prin acest sistem de învăţământ
sunt convins că cel ce alege calea medicinei, va face medicina din
talent şi din pasiune, nu pentru că se câştigă bine.
Pentru
a putea implementa un astfel de sistem de învăţământ, trebuie în
primul rând să nu mai existe învăţământ particular. Poate fi
particular, dacă este făcut pe bază de voluntariat. De exemplu un
inginer constructor, poate face acasă la el cursuri pentru cei
interesaţi să se specializeze ca inginer constructor. Acest exemplu
poate fi generalizat la orice specialitate, mai puţin poate la
medicină. Dar pot exista medici care profesează, ce pot face
cursuri gratuite la facultate, pentru a împărtăşi din experienţa
lor.
Acest
sistem de învăţământ, fiind implementat, scoate din mentalitatea
copilului care creşte mare, idee competiţiei. Adică a luptei
pentru supremaţie în detrimentul celorlalţi copii, aceasta fiind
practic, un fel de pregătire pentru a putea fi util oamenilor, rasei
tale de homo sapiens.
Nu
va mai exista după apariţia primei generaţii de tineri absolvenţi
ai acestui învăţământ, un singur scop în viaţă, respectiv
„bătăia” cu semenii lui pentru posturi cât mai bine plătite,
în esenţă bătălia pentru zeul BAN!
Vă
rog să încercaţi să vă închipuiţi, cei care studiaţi acum,
care aveţi copii, sau care veţi avea copii, cum ar funcţiona o
astfel de societate cu un astfel de sistem de învăţământ. Şi ce
impact ar avea asupra viitoarei generaţii care va fi educată cu
acest sistem de învăţământ. Lipsa
notelor şi a examenelor din sistemul de învăţământ, ar fi
primul pas spre o nouă societate. O societate complet nouă.
Oamenii
educaţi în acest sistem de învăţământ, pot fi cu adevărat
punctul de plecare, a unei noi societăţi umane, a unei societăţi
cu o altă mentalitate. Educarea de mic copil a fiinţei umane, cu
lipsa competiţiei, la care este supus de la grădiniţă, va crea
pentru noua societate oameni care vor trăi pentru ei şi pentru
umanitate. Puţin câte puţin, ţările vor putea trece în mod
etapizat, datorită locuitorilor ei, educaţi fără spirit
concurenţial în viaţă, la un alt concept planetar.
Cred
că doar atunci se va putea vorbi de o schimbare în gândirea
individului planetar. Nu voi mai arunca gunoaie pe jos, deoarece ştiu
că nu mai face bani mulţi, mafia gunoaielor din orice ţară.
Am
uitat să punctez un aspect. Cum s-ar putea angaja o persoană
absolventă a acestui tip de învăţământ fără examene, la un
loc de muncă.
Păi
foarte simplu. După absolvirea unui an de curs, poţi primi un
document, o diplomă, care poate atesta că ai urmat cursurile într-un
domeniu, neexistând o diferenţiere între absolvenţi. Viaţa va
arăta cine este mai în drept să ocupe acel post sau cine nu. Se
poate înţelege cum un absolvent de facultate, acum în zilele
noastre este angajat pe post de vânzător ?! Sau o absolventă de
facultate este acum manechin de modă ?! Poate activitatea pe care o
au după facultate, reprezintă de fapt potenţialul lor real şi au
făcut facultate din diferite motive, sau că e la modă.
Că
e de bon ton să ai facultate, că poate aşa au vrut mama şi tata ca să
fie şi ei mândri, sau că ai văzut că nu găseşti loc de muncă
pentru a avea bani decât cu facultate. Învăţământul fără
calificative şi examene, va pune fiecare individ în societate, la
locul potrivit inteligenţei lui.Este
foarte important ca fiecare om să analizeze obiectiv, cam cum ar
arăta un astfel de învăţământ. Dar să se facă o analiză
obiectivă cu argumente concrete. Nu de genul, că firma cutare nu
te angajează dacă nu ai diploma aceia! Pentru că asta înseamnă
să judeci simplist, să rămâi ancorat în actualitatea competiţiei
şi a banului, în societatea unde nişte indivizi conduc lumea cum
vor ei, şi cică noi nu suntem sclavi pentru faptul că noi îi
alegem prin vot liber exprimat, drept stăpânii noştri.
De
aceia este imperios necesar ca acest sistem de învăţământ să
fie impus la nivel de stat, într-o ţară întreagă. Bineînţeles
că vor urma remarci de genul: Dar nu vor EI! Ei, fiind politicienii
sau stăpânii pe care tu ţi i-ai ales pe post de stăpâni.
Societatea
civilă, cetăţenii, îşi pot pune în fruntea ei prin reprezentare
directă, politicienii ce vor susţine această nouă lege a
învăţământului.
Restul
va veni de la sine, cu nişte oameni noi, educaţi în alt mod.
Prima
generaţie de oameni educaţi de acest nou sistem, vor putea gândi
efectiv la implementarea unei noi societăţi umane pe planeta
Pământ.
Pentru
cei 80% de proşti, atestaţi de ultimele cercetări din România,
care nu au înţeles nimic şi pot doar să scoată pe gură ceva de
genul, asta este anarhie, nu este civilizaţie, sau alte băşini din
creierul lor mic le pot cita asta:
“Anarhia, înseamna
eliberarea minţii umane de sub dominaţia religiei, eliberarea
corpului uman de sub dominaţia proprietăţii, eliberarea de
cătuşele şi constrângerile guvernului. Înseamnă ordine
socială, bazată pe adunarea liberă, a indivizilor…
O
comunitate, se află la limita inferioară pe scala respectului, dacă
unii oamenii, au un comportament rudimentar faţă de ceilalţi,
pentru că ei îşi închipuie, că bogăţia şi poziţia lor în
societate, le conferă acest drept.”
Împărtăşirea
respectului, înseamnă că fiecare îi respectă pe toţi
ceilalţi, nu pentru averea, religia sau etnia lor, ci pentru că
fiecare fiinţă umană îşi aduce propria contribuţie la
comunitate.”
Doru
Dascalu
2 comentarii:
"Unul din elementele principale, care au dus la evoluţia umană pe planeta noastră, a fost, este, şi va fi educaţia."
Evolutia umana inseamna responsabilitate, adica religiozitate.
Involutia umana poate sa fie si educata dar tot involutie este. Involutia inseamna iresponsabilitate, placere adica diabolism, din grecescul diabolos, a separa a divide. Religiozitate din latinescul religare, a lega repede inapoi strins, a reuni. Sa nu confundam religiozitatea unei persoane cu religia. Religia vine din latinescul religio- serviciu.Deci problema este placerea separata de scopul actiunilor noastre. Cum ne educa pe noi scoala sa devenim responsabili pentru actiunile noastre? Scopul actiunii de a face sex este procreerea, care este insotita de placere. Separind scopul de placere facem un lucru iresponsabil, diabolic.La fel cind mincam , bem pentru placerea gustului si nu pentru a ne hrani sau hidrata. Acum educatia este diabolica si cu note si fara note.Toata lumea doreste calea usoara. O scoala fara note e ca viata fara examene. Muieti-s posmagii? atunci sa mergem inainte.
Vă aflați într-o mare confuzie de termeni și de înțelesul lor. Există două tipuri de educație. Educația morală și cea științifică. Cea morală o primești în cei șapte ani de acasă, dacă ai de la cine, logic, chiar până la 14 ani. Eu vorbesc despre educația științifică, practică. Societatea care ajunge să învețe copiii în școală cum să se spele pe dinți corect sau pe mâini, aia nu e o societate evoluată, ci este un stat democrat, adică sclavagist, populat majoritar cu oi, proaste sau și cu studii. Nu trebuie uitat de ironia istoriei, ocolită de golanii care manipulează lumea, precum că democrația(caterinca cu puterea poporului) a apărut în Grecia antică, culmea un stat SCLAVAGIST. Eu personal mă simt jignit în sufletul meu de ființă umană să accept așa ceva. Democrația avea acum două mii de ani sclavi. Adică exact ca acum. Ideea de bază din postarea mea, este că acest model de învățământ desființează spiritul de competiție, pe care se bazează sistemul democrato-capitalisto-sclavagist actual, și face ca doar cei care sunt capabili și au creier, și nu s-au născut idioți să practice funcțiile care necesită talent și implicare. Vă recomand acest articol, poate veți înțelege că ați bătut în taste de pomană, ca să vă etalați deontologia și cunoștințele inutile umanității. →→→ https://gandeste.org/politica/despre-prostie-omul-intre-homo-sapiens-si-homo-stupidus/14634/
Trimiteți un comentariu